Harapan

Pagi itu dia keluar dari tempat yang didiaminya selama dia belajar berdikari hidup tanpa keluarganya di bandaraya besar itu. Dia hanya mengikut arah kemana kakinya akan terus berjalan dan dimana kakinya akan terhenti. Tanpa arah tuju yang satu, dia berjalan dengan tenang. Matanya jelas menggambarkan seribu kekecewaan yang dihadapinya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Tunggu saya dekat Sogo. Okay tak?"
"Depan sekret resepi ya?"
"Ya.."
"Okay.., tunggu sekejap.., betul awak nak jumpa saya ni..?"
"Betul lah.., mengapa pula?"
"Tak menyesal..??"
"Kenapa nak menyesal, saya dah sayang awak dengan sepenuh hati saya.."
"Boleh ke saya percaya kan kata awak tu.."
"Trust me, sayang.. i love you and i will love you until my last breath.. i promise.."
"i love you too.."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

+ Sayang.., saya dah sampai..
- Okay, pakai baju warna apa?
+ Warna biru !
- Okay..

1/2 jam kemudian..
+ Sayang.., mana awak??

1 jam kemudian..
+ it has been two hour, where are you.. :(


3jam kemudian..
- Sayang, saya nampak awak tadi.., tapi saya tak pergi dekat awak sebab saya takut saya kecewakan awak, seriusly, awak terlalu jauh dari apa yang saya gambarkan, saya mintak maaf sebab buat awak macam ni, saya harap awak akan jumpa orang yang boleh menerima awak seadanya..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dia menyambung langkahnya. Mengikut arah kemana kakinya akan terus berjalan dan dimana kakinya akan terhenti tanpa arah tuju yang satu. Kecewa. Dia kecewa.

No comments:

Post a Comment